Daisypath Vacation tickers

Daisypath Vacation tickers

November 04, 2010

E.N.T.R.I.~ M.A.L.A.M ~.I.N.I

mana kurangnya aku?
apa lebihnya dia?
berambut panjang dan lurus,berkulit halus,putih,berpinggang ramping?
itukah yang kau pandang?
aku kecewa andai itu yang jadi kepentingan pada kau
ternyata kau hanya tahu menilai luaran dan bukan dalaman

iya aku akui
jikalau itu yang menjadi perbandingan antara aku dan dia
aku tewas
rambut aku tidak selurus rambut dia
walau aku putih tapi tidak sehalus kulit dia
pinggang ramping?jauh sekali
dia cantik berbaju kebaya,aku......
seperti aku katakan
aku tewas...

mungkin ada yang akan berkata
'' hey kenapa merendah diri sangat? ''
dan ini jawapan aku
'' hakikat ''

terkadang aku terfikir
kenapa kau tidak melihat aku secara ikhlas?
aku ibarat permata yang belum habis digilap
masih belum terserlah cahayanya
kau
berbahagialah dengan kilauan berlian yang mungkin
hanya untuk seketika
konklusinya
aku akur dengan penilaian kau
terima kasih..



No comments: